loading...
وبسایت سرگرمی تفریحی بیا تو پاتوق
admin2 بازدید : 186 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

قبله,احکام قبله,جهت یابی قبله,

سۆال 1: كسی كه در مكه است قبله او چگونه است؟ و اگر كسی از راه دور می‌خواهد عبادت نماید قبله او چگونه است؟

جواب: خانه كعبه كه در مكّه معظمه است، قبله می‌باشد، و كسانی كه ساكن مكه هستند یا در مكه عبادت می‌كنند باید روبروی آن نماز بخوانند، ولی كسی كه دور است اگر طوری بایستد كه بگویند رو به قبله نماز می‌خواند كافی است. (ر.ک توضیح المسائل دوازده مرجع, ج1, م 776 .عروه الوثقی, ج1, فصل فی القبله)

 

بقیه سوالات و جواب ها در ادامه مطلب ...

admin2 بازدید : 333 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

دوربین مدار بسته, صفحه‌نمایش, میکرورایانه

‌وسایل مورد نیاز:

1‌ـ میکرو رایانه رازبری پای (Raspberry Pi) مدل A یا B ‌

2ـ‌ یک واحد اتصال (پایانه) دوربین رازبری پای

3‌ـ‌ یک کیس رازبری پای دارای محل اتصال دوربین

4‌ـ ‌یک کارت حافظه SD حاوی نرم‌افزار روزآمد رازبین

Raspbian) 5‌)ـ‌ یک صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید و اتصال شبکه برای انجام تنظیمات نرم‌افزار

 

ارزان‌بودن قیمت میکرورایانه رازبری پای، این روزها موضوع بحث بیشتر سایت‌ها و نشریات حوزه‌ آی‌تی است. اوایل امسال بود که سازمان حیات‌وحش کنیا با استفاده از دوربین مدار بسته امنیتی رازبری پای به ایجاد شبکه‌ای از دوربین‌های قابل کنترل از راه دور برای حفاظت حیوانات و دستگیری شکارچیان غیرقانونی اقدام کرد. شما هم می‌توانید حیاط و باغچه خانه‌تان را با استفاده از همان فناوری زیر نظر داشته باشید و ببینید پرنده‌ها و گربه‌ها چه بلایی سر گیاهان و گل‌های ارزشمند باغچه می‌آورند.

 

بقیه آموزش در ادامه مطلب ...

 

admin2 بازدید : 347 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

امام موسی کاظم علیه السلام,ولادت امام موسی کاظم علیه السلام,ماجرای تولد امام موسی کاظم(ع)

ولادت امام موسی کاظم علیه السلام
به نظر می رسد که روستای ابواء واقع در بین مکه و مدینه بیش از سایر اماکن قافله های حجاج اهل بیت را به سوی خود جلب می کرد زیرا آرامگاه مادر پیامبر آمنه دختر وهب در آنجا قرار داشته است.
در راه بازگشت از حج بیت الله الحرام (بحارالانوار، ج 48، ص 4، المحاسن، ج 2، ص 418) قافله امام ابو عبدالله الصادق (علیه السلام) در این روستا توقف کرد. آن روز بنابر مشهورترین روایات 7 صفر سال 128 هـ .ق بود که امام برای میهمانانش سفره غذا گسترده بود که پیکی از جانب زنانش به سوی او آمد تا مژده ولادت خجسته فرزندش را به وی برساند.


در روایتی که از منهال قصاب نقل کرده اند آمده است :
«به قصد مدینه از مکه بیرون شدم و همین که به ابواء رسیدم شنیدم که امام صادق (علیه السلام) صاحب فرزند شده است. من زودتر از آن حضرت به مدینه وارد شدم و ایشان یک روز پس از من به مدینه رسید. ایشان (به خاطر ولادت نوزاد) سه روز به مردم طعام داد و من نیز یکی از کسانی بودم که بر سفره طعام امام حاضر می شدم و چنان غذا می خوردم که تا روز بعد نیازی به غذا نداشتم و روز بعد باز بر سفره او حاضر می شدم. من سه روز از طعام آن حضرت خوردم و تا فردا هیچ غذایی نمی خوردم».

 

بقیه روایات و داستان در ادامه مطلب ...

admin2 بازدید : 389 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

اسکولیوز,علائم اسکولیوز,انحراف در ستون مهره ها

اسکولیوز چیست؟+ عکس
اسکولیوز عبارت است از انحراف طرفی ستون مهره ها، به نحوی که زاویه شوکی مهره ها به سمت تقعر و بدنه مهره ها به سمت تحدب چرخش پیدا می کند. به عبارت دیگر هنگامی که از روبرو به ستون مهره ها نگاه می کنیم ستون مهره مستقیم و در امتداد یک خط عمودی صاف می باشد.
هر گاه این خط صاف دچار خمیدگی گردد در نگاه از روبرو دیگر ستون مهره بصورت یک امتداد مستقیم دیده نمی شود و به یک یا هر دو سمت دچار خمیدگی می شود که به این امر اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون مهره می گوئیم.


بقیه مطلب + تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

admin2 بازدید : 197 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

 

داستان ضرب المثل , بعد از سي سال نوروز به شنبه افتاد

مورد استفاده و اصطلاح عبارت مثلي بالا هنگامي است که از کسي پس از مدتها کاري بخواهند و يا تقاضايي کنند ولي آن شخص با وجود قدرت و توانايي که در انجام مقصود دارد از قبول تقاضا سرباز زند و اجابت مسئول را با اکراه و بي ميلي تلقي نمايد. در چنين موارد عبارت بالا از باب طنز و کنايه گفته مي شود.

 

اکنون به ريشه تاريخي آن مي پردازيم:
نياکان ما روحي آزاده و سرشار از غرور ملي و نشاط کار و ميل به فعاليت داشته اند. اين نشاط و سرخوشي آميخته با کار و سنن باستاني و نژادي به حدي بود که تجلي آن در تمام مظاهر زندگي ايران قديم وجود داشته است.

 

بقیه در ادامه مطلب ...

 

تعداد صفحات : 275

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2200
  • کل نظرات : 206
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1884
  • آی پی امروز : 162
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 296
  • باردید دیروز : 201
  • گوگل امروز : 107
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 832
  • بازدید ماه : 683
  • بازدید سال : 15,722
  • بازدید کلی : 2,203,609
  • کدهای اختصاصی