loading...
وبسایت سرگرمی تفریحی بیا تو پاتوق
admin2 بازدید : 276 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

سبیل,فواید سبیل,مزایای داشتن سبیل

فواید سبیل برای آقایان را بدانید
شاید به نظرتان کمی عجیب بیاید اما داشتن سبیل برای مردان مزایایی به همراه دارد. با چند مورد از فواید آن بیشتر آشنا شوید.


سپر حفاظتی خوبی در مقابل اشعه خورشید است
درست است که سبیل‌ها فقط قسمتی از پوست زیر بینی را می‌پوشانند اما به هر حال می‌توانند بخش کوچکی از پوست را در برابر اشعه‌های مضر خورشید حفظ کنند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند ریش و سبیل می‌توانند پوست مردان را ۹۰ تا ۹۵ درصد از آسیب‌های اشعه ماوراء بنفش خورشید مصون نگه دارند. در نتیجه پیری پوست به تعویق می‌افتد و احتمال بروز سرطان پوست به حداقل می‌رسد.

به طور کلی مو‌ها حفاظ خوبی در مقابل خورشید هستند. بعضی از متخصصان اعتقاد دارند مو‌ها مانند فاکتورهای حفاظتی (SPF) عمل می‌کنند. هر قدر موهای صورت بلند و متراکمتر بوده و ضخامت بیشتری داشته باشند، فاکتور حفاظتیشان قوی‌تر است.

بقیه در ادامه مطلب...

admin2 بازدید : 218 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

۱۰ جاذبه گردشگری ترسناک + عکس
این کلیساها،سردابه ها،دخمه ها، موزه ها و صحنه های جنایت ترسناک، حتی بازدیدکننده های با دل و جرات را نیز به وحشت می اندازند.
با قدم گذاشتن به داخل کلیسای استخوان های کشور پرتغال، نخستین چیزی که متوجه می شوید این است که با بقایای حدود ۵ هزار نفر که در طول تاریخ از بین رفته اند، احاطه شده اید. هیچ راه فراری از میان این استخوان ها وجود ندارد – آنها در همه جای این کلیسا پراکنده هستند و به هر طرف که نگاه کنید یکی از آنها را می بینید.
این کلیسایی که به قبرستان تبدیل شده است، منحصر به فرد نیست. این مکان های وحشتناک با اقرار به میرا بودن انسان، هرساله  گردشگران بیشماری را از سراسر جهان به سمت خود جذب و ثابت می کنند که از مرگ گریزی نیست.


چرا تماشای مکان های ترسناک و نبش قبر مردگان برای انسان ها تا این اندازه هیجان انگیز است. شاید به این دلیل که رفتن به این مکان ها همچون تماشای یک فیلم ترسناک و پرهیجان است. به طور مثال، رفتن به کلیسای مردگان در جمهوری چک که در فاصله  ۹۰ دقیقه ای از شهر پراگ قرار دارد، بسیار جالب و ترسناک است. تصور کنید وارد کلیسایی مربوط به قرن ۱۵ میلادی بشوید و شاهد استخوان های ۴۰ هزار انسان باشید. آیا حاضرید شب را تنهایی در آنجا سپری کنید؟  مسلما نه!
برای آشنایی با ترسناک ترین جاذبه های دنیا با ما همراه باشید.

 

مکان های ترسناک در جهان,ترسناکترین مکانهای گردشگری

بقیه مطلب + تصاویر در ادامه مطلب

admin2 بازدید : 217 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

چای ترش,خواص چای ترش,خاصیت چای ترش

این چای منجر به کاهش فشارخون می‌شود بهتر است با معده خالی مصرف نشود.

چای ترش با نام علمی L.Hibiscus sabdariffa، از خانواده  Malvaceaeمی‌باشد. این گیاه به طور گسترده در مناطق حاره‌ای کاشت می‌شود و رنگ قرمز کاسبرگ آن به عنوان نوشیدنی و رنگ خوراکی کاربرد دارد.

بیش از 300 گونه از این گیاه در سراسر جهان در مناطق گرمسیر و نیمه‌گرمسیر یافت می‌شود.

موطن اصلی این گیاه غرب آفریقاست و امروزه در سطح وسیعی در غرب آفریقا، آسیا، استرالیا، هند، مالزی، اتریش، آمریکای مرکزی و بسیاری از کشورهای گرمسیر کشت می‌گردد. در ایران چای ترش در سیستان و بلوچستان در شهرهای ایرانشهر و نیکشهر به طور گسترده‌ای کاشت می‌شود.
 
شروع گل‌دهی این گیاه از شهریور تا مهرماه بوده و برداشت کاسبرگ‌ها در آبان و آذر ماه است. برداشت با دست انجام می‌گیرد و در طی مرحله برداشت باید برای جلوگیری از آلودگی با مواد خارجی و زائد،  به هیچ‌وجه کاسبرگ با زمین یا سطوح آلوده تماس پیدا نکند و زمان بین برداشت و خشک کردن باید حداقل باشد.

معمولاً کاسبرگ‌ها 30- 20 روز پس از ریزش گلبرگ‌ها، به حداکثر اندازه خود می‌رسند و 20 – 10 روز پس از آن رسیدگی کامل حاصل می‌شود. بنابراین بهترین زمان برداشت 50- 40 روز پس از ریزش گلبرگ‌ها می‌باشد. کاسبرگ‌ها با دست از کپسول جدا می‌گردند که پس از آن باید خشک شوند.

 

مهم ترین قسمت هارو در ادامه مطلب مطالعه کنید ..

admin2 بازدید : 384 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

علت خواب رفتن دست,علت مورمور شدن دست,علت گزگز شدن دست

چرا دستم خواب می‌رود؟
خواب رفتن، گزگز و مورمور شدن دست و پا را همه‌مان تجربه کرده‌ایم، اما همین حس خواب رفتن و مورمور شدن اگر طولانی و مکرر شود، می‌تواند نشانه وجود برخی مشکلات در بدن ما باشد.

فکر می‌کنید این علامت در چه مواقعی نیاز به ارزیابی و بررسی توسط پزشک دارد؟
در گفتگو با دکتربهتاش، ارتوپد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران کوشیده‌ایم پاسخی برای این سوالات بیابیم.


آقای دکتر! تقریبا همه ما، مورمور شدن و خواب رفتن دست را تجربه کرده ایم، اما گاهی اوقات در بعضی افراد، این مشکل شدید می شود. چرا؟
افرادی که همیشه از خواب‌رفتگی یا مورمور شدن دست می‌نالند، نیاز به بررسی بیشتری دارند. شاید به نوعی دچار آسیب شبکه عصبی بازویی شده باشند؛ مثلا این افراد دچار ضعف، خواب‌رفتگی و مورمور شدن در یک دست و بازو می‌شوند. این درد، در اثر آسیب کتف یا ناحیه زیر بغل به وجود می آید که بر شبکه عصبی، موسوم به کلاف بازویی تاثیر منفی می‌گذارد.گاهی اوقات بیماران از خواب‌رفتگی و مورمور شدن شبانه می‌نالند و می‌گویند تا بالای بازوی‌شان تیر می‌کشد.

 

بقیه این مطلب جالب در ادامه مطلب...

admin2 بازدید : 299 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

آیا میدانید,قلقلک چیست,ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی

 به راستی تا به حال فکر کرده‌اید که قلقلک چیست؟
قلقلک نیاز انسان به نوازش شدن را تأمین می‌کند، موجب ایجاد رضایت در فرد می‌شود و نقش مهمی در شکل‌گیری رفتارهای اجتماعی دارد.
چارلز داروین برای نخستین بار فرضیه‌ ارتباط میان قلقلک و روابط اجتماعی را بنیان نهاد. اگر غریبه‌ای کودکی را قلقلک دهد، باعث ایجاد ترس در او می‌شود، در نتیجه برای آشنایی بین دو طرف، ایجاد حس رضایت ضروری است.

بقیه در ادامه مطلب...

admin2 بازدید : 261 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

بنای طاق گرا یا طاق شیرین در گردنه پاتاق بر سر راه کرمانشاه به سرپل ذهاب و در 15 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در کنار راه باستانی سنگفرشی بنا شده که فلات ایران را به بین النهرین ارتباط می داده است . به علت تغییر مسیر ، این راه و بنای تاق گرا اکنون در شیب های پائین جاده آسفالته قرار گرفته است . از نظر معماری ، بنای تاقگرا ، فضای ایوان مانندی است که تماماً از سنگ ساخته شده است.

 طاق گرا کرمانشاه,تصاویر طاق گرا کرمانشاه,عکس طاق گرا کرمانشاه

 این بنای مستطیل شکل به ابعاد 86/4*70/7 متر است که ورودی آن به طرف جنوب و مشرف بر جاده سنگفرش باستانی است . از لحاظ ساختاری ، این بنا به وسیله بلوک های سنگی ساخته شده است که به صورت مکعب مستطیل تراشیده شده اند . مصالح داخلی دیوار ها نیز از لاشه سنگ و ملاط گچ است.

 

بقیه در ادامه مطلب..

admin2 بازدید : 323 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

حضرت رقیه ,داستان حضرت رقیه,داستان کودکانه حضرت رقیه

در واقعه کربلا دختر امام حسین (ع) رقیه (ع) سه سال داشت. امام حسین دختر سه ساله خود را خیلی دوست داشتند. رقیه کوچولو هم پدر را خیلی دوست داشت لحظه آخر که امام (ع) داشتند می رفتند به میدان جنگ رقیه (ع) را روی پای خود نشاندند و برسر و موی او دست کشیدند و او را برای آخرین بار بوسیدند و با او وداع کردند.

 

بقیه در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 275

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2200
  • کل نظرات : 206
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1884
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 231
  • باردید دیروز : 201
  • گوگل امروز : 107
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 767
  • بازدید ماه : 618
  • بازدید سال : 15,657
  • بازدید کلی : 2,203,544
  • کدهای اختصاصی